Hakkımda

İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümünden 2014 yılında mezun oldum. Lisans eğitimimin ardından İstanbul Üniversitesi’nde Gelişim Psikolojisi alanında devam ettiğim yüksek lisans eğitimini tamamladım. Bursa’da bebek, çocuk, ergen, ebeveynler ve yetişkinler için danışmanlık vermeye devam ediyorum. Deneyimsel oyun terapisi, theraplay, çocuk ergen emdr, şema terapi, bilişsel davranışçı teknikler, sanat terapisi ekolleriyle beraber; bağodaklı ebeveyn danışmanlığı (beslenme, oyun, uyku, tuvalet vb.), gelişimsel değerlendirme, bilişsel değerlendirme ve destek çalışmalarıyla  çalışmalarımı sürdürüyorum. Yetişkinlere yönelik çalışmalarımda ise EMDR terapisi uygulayıcısı olarak travma, kaygı ve stresle başa çıkmada destek sağlıyorum.

Hakkımda daha detaylı eğitim bilgileri için tıklayınız

Çocuğum yeni bir beceri edinirken ona ne kadar yardım etmeliyim?

Sadece biraz! Bilişsel gelişim kuramcılarından Vygotsky “yakınsak gelişim alanı”ndan bahseder. Bu terim basitçe; çocuğun yardımsız yapamadığı şeyleri, birisinin rehberliğinde yapabilecek duruma gelmesidir. Yapmamız gereken şey, çocuğu bir adım ileri götürecek olan pembe alanda tutmaya çalışmak. Örneğin, çocuk makas ile bir şekli düzgün kesemediğinde onun elinden alıp kendimiz yaptığımızda, çocuk mavi alanda kalmaya devam edebilir. Bu…

Kalem Tutuşunu Desteklemek İçin Öneriler

Çocukları uzak tutmaya çalışsak da, dokunmatik ekranlar ile büyüdükleri kabul etmemiz gereken bir gerçek. Parmağı ekranda gezdirerek kolayca geri dönüş aldıkları dijital ortama göre, kalem tutuş becerisi daha fazla ince motor becerisi gerektirmektedir. İnce motor becerilerini geliştiren aktiviteler, kalem tutma becerilerini de destekleyecektir. Kalem tutarken baş parmak, işaret parmağı ve orta parmak kuvvet aldığımız, yüzük…

Çocuklarda Duygular Üzerine Kısa Notlar

Çocuklarda duygular dünyasına giriş yaptığımız bir yazı serisine başlıyorum. Öncelikle kabul etmemiz gereken şey, çocukların beyin gelişimlerini henüz tamamlamadıkları. Bu sebeple çocuklar fizyolojik olarak da duyguları tanımlama ve onları yönetme konusunda olgunlaşmış değillerdir. Örneğin bir çocuk öfkelendiğinde, kalp atışları artabilir, kızarabilir. Hissettiği duygu yoğunluğunun yanında vücudunda olup bitenleri anlamlandırmakta zorlanabilir. Yetişkinler olarak, çocuğun henüz duygu…